Anglais,


ANIMALS IN DANGER



OBJECTIFS: Compréhension d'un document

Compréhension écrite

Expression orale et écrite

Pratique raisonnée de la langue

Pair-Work


1)FICHE DE COMPREHENSION


How many animals are in danger ?

Who is responsable for their extinction ?


Dodo: Whose name is it ?

Date of discovery:.........

Reason why it is extinct: ...............


Indian Tiger: Has the number of tigers increased or decreased over the years ?

Give figures: 1900 1969 1972



Reason why they are hunted: ...............

Other problem: ....................

Solution adopted: ..............................


Name of the largest animal that has ever lived: .....................


Number of ......................

at the start of the century Now

................. ..................



Deduce: .........................


Resolution since 1967: ..........................................



Infère le sens des mots suivants:

-a law (a lawyer makes a ....................)

-a pet (ex: cats, dogs)

-to save (WWF saves endangered species like tigers)


Do you know other organisation like WWF ?


What are their aims ?


Now read the document, and find names of other organisations.


What do they advise us to do ? Why?


  1. PRATIQUE RAISONNEE DE LA LANGUE:


The blue whale has been over-hunted by man.

The dodo was killed by European settlers.


Souligne la base verbale dans chaque phrase.

Repére ce qu'il y a autour de la base verbale.

L'auxiliaire « be » fait il référence à une action ?

Qui est acteur dans cette phrase ?

Qui décide ?

Qui est victime ?


Complète:

Dans une structure passive, le .....................n'est jamais acteur, que ce même sujet est en situation de .....................et que ce n'est pas lui qui prend les ..................... . Enfin, l'ajout de ..............prouve

que le ................n'est pas acteur.


Practice: Think about other animals in danger of becoming extinct.

Who is responsible for this ?

Make sentgences using Be -en


Emet des hypothèses et complète cette phrase.


If we .................................................,.......................will become extinct.


Think:


A) The blue whale has been protected since 1967.


Remarque: de quel mot est suivi « since » ................ . Cette .................marque le ................de .....................dans le temps.


Since 1967 Now


Est-ce qu'on protège toujours la baleine bleue ?


Donc l'association de l'aspect ..................et d'un complément de durée indique que le procès commencé dans le ..............se poursuit dans le ..................... .


Comment traduis-tu la phrase ?


B) The dodos have been extinct for ten years.


'For' est suivi d'une ................... Il n'indique pas directement quand le procès a ......................


for 10 years Now


Ici aéussi, le procès commencé  dans le .................se poursuit jusqu'au moment ......................


Observe:

How long have they been extinct ? For 5 years.

How long permet d'interroger sur la ..............................








PAIR-WORK:


ASK YOUR FRIEND ABOUT HIS LAST HOLIDAYS AND FILL THE GRID:


Write the question : Answers:


DESTINATION:

Question:


W..................... .........................


MEANS OF TRANSPORT:

Question:


H..................... .........................


ACTIVITES:

Question:


W.................. ........................


PLACES VISITED:

Question:


W................ .......................


WEATHER:

Question:


W............... ........................


FOOD AND DRINK:


.................. ........................


OPINION ABOUT

THIS TRIP:


................. ........................




Now, report to the class:


He / She (write his/her name) .....................................................

....................................................................................................

.....................................................................................................

.....................................................................................................

.....................................................................................................


Télécharger le cours au format .zip